حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

به دوست گرچه عزیزست..../تو راستی کن و.....


سلام!

از خانوم بنت الهدی بابت کامنت خوبشون  تشکر میکنم!دوستان هم از کامنتشون استقبال کردن!



دو تا دوبیتی اندرز گونه از سعدی :



پدر که جان عزیزش به لب رسید چه گفت؟

 یکی نصیحت من گوش دار جان عزیز

به دوست گرچه عزیزست راز دل مگشای

 که دوست نیز بگوید به دوستان عزیز





جزای نیک و بد خلق با خدای انداز

که دست ظلم نماند چنین که هست دراز

 تو راستی کن و با گردش زمانه بساز

 که مکر هم به خداوند مکر گردد باز
نظرات 5 + ارسال نظر
دبیر ریاضی دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:55 ق.ظ http://rooydar.blogsky.com

سلام
جالب بود
به من هم سربزنید و راهنماییم کنین.

بنت الهدی دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:34 ب.ظ

سلام
خواهش میکنم..
این از ذوق ادبی دوستان بود که خوششان آمد و استقبال کردند :)
اندرزهای خیلی خوبی بود
پند دوم منو یاد این کلام خدا انداخت
و مکرو مکرالله والله خیر الماکرین
..
دست شما درد نکنه.
..
یا علی

سلام!
من هم دقیقا یاد همین کلام افتادم!
ممنون که اشاره کردید!
یا علی

امین سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:17 ق.ظ

سلام علیرضا، دو نکته:
1- "خانم" درسته و نه "خانوم" !
2- پریشب (یعنی شب بعد از مبعث) خواب عجیبی دیدم.
خواب دیدم با بچه‌هایی که با هم مشهد رفته بودیم در اتاقی اقامت داریم که در صحن حرم امام رضا (ع) هست و از اون عجیب تر اینکه حرم امام حسین (ع) نیز چسبیده به حرم امام رضا (ع) هست و ما در واقع داریم هر دو بزرگوار رو زیارت می‌کنیم! اتاق ما هم میان دو تا حرم بود و به حرم امام حسین (ع) نزدیکتر!
این نشونه خیلی خوبیه و من معتقدم یکی از دلایلش حضور تو بعنوان یک مهمان ویژه آقا بود.(کلاً کسانیکه برای بار اول می‌رند خیلی عزیزند و شما هم بعد از این همه سال قطعاً کلاس اولی بودی!)

سلام امین جان!
۱بابا از بس که گفتم خانوم . دیگه عادت کردم!فرمایشت متینه!ممنون



چه خواب خوبی دیدی پسر!این نظرتو 10 بار خوندم!:)
انشا..ا که زیارت همه قبول باشه!
من که از بعد این سفر به همه میگم که بهترین سفر و لحظات عمرم بود!بدون هیچ بزرگنمایی!
روی من که خیلی تاثیر گداشته! انشا..ا که بتونم حفظش بکنم!
در مورد قسمت اخر حرفت،با اینکه نظر خودت بود کلی خوشحال شدم !اگه واقعا اینطور باشه نمیدونم چقدر خوشحال میشم!

دستت درد نکنه
یا علی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:59 ب.ظ

اقای وطن دوست لطفا دعام کنید
لطفا

سلام!
اگه قابل باشم!
به روی چشم! شما هم ما رو فراموش نکنید


یا علی

فاطمه چهارشنبه 31 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:50 ق.ظ http://ghazal2005a.persianblog.ir

سلام ...
بضاعت ملت تو این بذل و بخشش ها متفاوته یکی سمرقند و بخارا رو می بخشه یکی هم سر و دست و یکی روح و اجزا ... و به قول اون دوست یکی هم حرف مفت نمی زنه که بعد وابمونه تو اجراش هر چند که کیش اون هم مهر دلدارها باشه ... البته من با اینکه شیرازی ام قبول ندارم که همه شیرازی ها اینقدر باصفا باشند که بذل و بخشش هاشون دامن سمرقند و بخارا رو هم بگیره !

در مورد این ÷ست هم فکر کنم اغلب به یاد " و مکرو مکرالله والله خیر الماکرین" می افتیم
روزگارت باد شیرین ! شاد باش

سلام!
ممنونم که تشریف اوردید
در مورد شیرازی ها اگه حرف بزنم ممکنه توی دادگاه علیه خودم استفاده بشه!:دی

یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد