حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

سلام!

در مورد شعری در پست قبل از حافظ اوردم  پاسخهای درست داشتیم


مرحوم کربلایی احمد تهرانی (از عرفای بنام و صدیق) از استاد شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی که معرف حضور همه هستند نقل میکنه که:


« روزی جناب شیخ به من فرمودند:
در عالم معنا، روح خواجه حافظ شیرازی را مشاهده کردم که بسیار منبسط بود.

خواجه رو به من کرده و گفت: من غزل شاه شمشاد قدان را، در وصف ماه منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل علیه السلام سرودم. و از این امر خیلی مسرور بود.»


این تصنیف هم توسط سالار عقیلی  خونده شده که میتونید گوش کنید و لذت ببرید .برای داونلود

راست کلیک کنید و save target as  یا save link as

نظرات 18 + ارسال نظر
مهیار یکشنبه 19 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:55 ب.ظ http://kimiagar.blogsky.com

سلام
جالب بود
خدا حافظ
http://kimiagar.blogsky.com

مهرگان دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:12 ق.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
خوبی؟
نخسته

کاش لینک دانلودشو میذاشتی

سلام!
ممنون
گذاشتمش

[ بدون نام ] دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:36 ق.ظ

سلام خوبی
آقا تقصیر وبلاگته!واسه من مطالب می امد اما ناخوانا یکهو که درست آمد کلی مشعوف شدم!
اقا خونه ما کسی اجازه سبور خوردن نداره!شرمنده مامان ممنوع کرده شدید!!!!!ولی خوب بختیاریه و کبابش!کلی جاتونو خالی میکنیم!
گفتی غیبتت موجه و گواهی میاری!آقا شما خودت گواهییییییییی!
انشااله که فقط گرفتاریهای روزمره است!
خوش بگذره

سلام!
بیای اهواز و سبور نخوری؟! از اون حرفاست ها!
دوستان بجای ما عزیز!
ای بابا ! شما میگید گواهی! ولی هر وقت میخوایم برای خودمون ضمانت میگن باید استعلام کنیم!:دی
تا بحال که گرفتاری روزمره بوده!شما دعا کن که بیشتر نشه!
قربانت
یا علی

مهدی دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:21 ب.ظ

بالایی من بودم!
جالب بود این بیت (مست بگذشت و نظر بر من درویش انداخت)تکیه کلامم هست و بودهمیشه فکر می کردم این غزل یه حکم خاص داره خصوصا بیت اخرش یه جور افسوس و حسرت رو در آدم بوجود می ا>رد اما خوب اینو دیگه حدس نمی زدم این جورشو!مرسی
در پناه خدا

عزیز جان شما که یه دفعه نوشتید قلمت برای ما اشنا شد!:دی
یا علی

یه غریبه دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 06:19 ب.ظ http://fellow.blogsky.com

سلام
ممنون از گذاشتن آهنگ
خیلی وقت بود گوشش نداده بودم.
اینقدر هم به خودتون فشار نیارید.
یاعلی

سلام!
نوش جونت عزیز!:دی
نه اقا فشار چیه!اگه فشار میاوردم که تا الان تاریخ ادبیات ایران و میذاشتم برات!:دی
یا علی

س-ف سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:00 ق.ظ

سلام
لذت بردم.
یا علی

سلام!
احوالات شریفف؟

301040 چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:27 ب.ظ http://301040.blogsky.com

فضای اتاقم سنتی شد ؛)

سلام!
یه چای دم کن!‌قلیون! اهنگ سنتی! قلم و دوات!:دی

بنت الهدی پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:47 ب.ظ

سلام
ممنون از پستای خوبتون
چه خوبه که شعر حافظ رو انتخاب کردین و در موردش صحبت کردین من که جدا استفاده کردم
ممنون.
شنیدیم و لذت بردیم.

امین جمعه 24 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:10 ق.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام،
مثل اینکه من دیر رسیدم و دو تا پست رو از دست دادم!
این جناب حافظ با من مشکلات اساسی داره و من هم همین طور! البته فعلاً دو بر هیچ به نفع منه! سر فرصت برات تعریف می کنم...

امین جمعه 24 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:10 ق.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

راستی،
جمعه ها به روزم!

301040 جمعه 24 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:18 ق.ظ http://301040.blogsky.com

سلام!
متوجه نشدم چرا می گی این آخرین دفعه ای هست که نظر می دی. اتفاقا من همیشه نظرهای تو رو دوست داشتم و استفاده می کردم. نکنه سوء تفاهمی پیش بیاد..!!!
من خیلی لذت می برم وقتی نظر می دی!!

رستگار جمعه 24 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:54 ب.ظ http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

سلام آقای وطن دوست
خیلییی کم پیدا شدید!
انشااله که خیر باشه.
موفق باشید

فاطمه یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:38 ب.ظ http://ghazal2005a.persianblog.ir

سلام ! حال شما ؟ خوب هستید ؟
این دو پست اخیرتون رو خوندم یادم افتاد به روزی که بابا اومد و گفت من میخوام برم کربلا هر کس مایله بیاد بسم الله ... من و خواهرم هم اون موقع چون هنوز اوضاع عراق خیلی مساعد نبود کمی شک و تردید داشتیم (متاسفانه انگار زیاد اهل دل نبودیم ) یه تفال زدیم به حافظ که این شعر اومد :

چو برشکست صبا زلف عنبر افشانش / بهر شکسته که پیوست تازه شد جانش ...

و البته شاهد شعر که :
یا رب این نوگل خندان که سپردی به منش / می سپارم به تو از چشم حسود چمنش و ...
تا رسیدیم به همین بیتی که هیفا جون توی کامنت قبل براتون گذاشته بودند :
شعر حافظ همه بیت الغزل معرفت است / آفرین بر نفس دلکش و لطف سخنش ...

خلاصه اینجوری شد که ما هوایی شدیم و رهسپار دیار عشق ( در مقامی که به یاد لب او می نوشند / سفله آن مست که باشد خبر از خویشتنش )و خجل از کم سعادتیمان و حالا هم که افسوس و حسرت .
راستی بهتون توصیه میکنم حتما این دو تا شعری که من و خواهرم تفال زده بودیم رو کامل بخونید خالی از حکمت نیست ... علاوه بر شعر شاه شمشاد قدان من فکر میکنم این دو تا غزل ها هم برای امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل سروده شده ...
روزگارت باد شیرین !شاد باش

سلام!
ممنونم!
از احوال پرسی های شما!شکر خدا!
اااا! نه اوردین برای زیارت!؟ اوضاعتون میشه مثل منا!!!:دی
ممنون بابت شعر ها !
شما هر وقت تشریف میارید با یک شعر خونه رو ترک میکنید! ممنونم ازتون

بله با شما موافقم !شعر زیبا و پر حکمتی هم هست
باز هم ممنون
یا علی

فاطمه یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:40 ب.ظ

ببخشید که کامنتم خودش یه پست شد .

مهدی دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:41 ق.ظ

سلام خوبی
اینقدر تو نوشتن لهجه داشتم!
حکیایت اینه که مامان از تیغ سبور میترسه!واسه همسن سبور خوردن رو ممنوع کره!ولی خوب یه کارش می کنیم!
علیرضا خان به کمکتون نیازمندم همه جشن عاطفه برگزار میکنن تو هم لطفی بکن واسه ما راهی بگذار!علیرضا جان بعد عید انشالله باید تافل امتحان بدم هر چی بچهای اینجا کتاب گفتن خوندم شما هم اگه بتونین بهم چند تا کتاب معرفی کنین ممنون میشم!حوصله ۲بار امتحان دادن ندارم ما چون علوم پایه ایم نمرهمون باید از بچه های مهندسی بالاتر باشه!اگه تو زحمت انداختمت شرمنده اما حالا دلیلش رو توضیح خواهم داد
مواظب خودتون باشین

سلام!
اقا درخدمتیم!
البته من toefl امتحان ندادم مال من ielts بود
اگه همه رو خوندی که من چی معرفی کنم؟!
البته استاد 301040 استاد ما هستن !

ولی ایمیل من رو داشته باش که اگه کمکی از دست بر بیاد انجام بدیم

alireza_vatandoust@yahoo.com
یه تک میل هم بزن که ادرست بیفته! :دی

یا علی

301040 چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:20 ب.ظ http://301040.blogsky.com

har chand vaght ye bar mian inja ahange ro goosh midam
:)

سلام!
میگم چرا هر وقت میام بوی گل میده!
پس بی دلیل نیست!:دی

یا علی

امین پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:22 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
اینقدر سرت شلوغه که دیر به دیر به خونت سر میزنی؟!
پس چی شد این قسمت دوم ؟ الکریم اذا وعد وفا!


به روزم!

س -ف پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:13 ب.ظ

سلام اقای وطن دوست
خونه تون دیگه داره خاک میگیره هاااا
یه فکری به حالش بکنید!
؛)
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد