حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

حکیم و پسر گربه شور

سلام!

در مورد پست قبل اظهار نظری نکردم چون هنوز به نتیجه قطعی نرسیدم! اگه دوستان لطف کنند و مطلبی که در این مورد پیدا میکنند یا به ذهنشون میرسه رو با ما هم در میون بگذارند  ممنون میشم!




حکیمی بر سر راهی می‌گذشت. دید پسر بچه‌ای گربه خود را در جوی آب می‌شوید. گفت: گربه را نشور، می‌میرد! بعد از ساعتی که از همان راه بر می‌گشت دید که گربه مرده و پسرک هم به عزای او نشسته. گفت: به تو نگفتم گربه را نشور، می‌میرد؟ پسرک گفت: برو بابا، از شستن که نمرد، موقع چلاندن مرد!



عقل

سلام!

در پست قبلی بیشتر دوست داشتم احساستون رو بدونم تا برداشت عقلی رو! البته یه اشتباهی کردم که گفتم هر چی به ذهنتون میرسه!

ممنونم ازتون!



ما در عربی و عرفان اسلامی برای کلمه "دل" چهار واژه داریم که هر کدومش کاربرد خودش رو داره:

1-قلب

2-فؤاد

3-صدر

4- که این اخری رو یادم رفته اگه کسی کمک کنه ممنون میشم

ما یه عقل داریم که تجربیه که از مغز استفاده میکنه

ویکی دیگه که از دل استفاده میکنه یعنی از چهار مورد بالا که بینش انسان از این طریق بالا میره که خودش علمه

حالا یه دو تا سوال دارم:

1-استدلال من در مورد تفکیک عقل ها درسته؟

2-میگن زمانی که امام زمان بیاد اگه علوم 24 حرف باشه تا اون موقع بشر به 1 حرف دست پیدا کرده! این حرف کدوم علمه؟ وکدوم عقله؟این علوم نظری که بیشترش بدست غیر مسلمونا ایجاد شده؟یا مسلمونا؟یا همه؟


این یکی پستم کاملا بیربط با عنوان وبلاگ شد! :دی


یا علی

نظر سنجی

سلام!

دوستان یه زحمتی دارم براتون!

یه بیت شعر که مربوط به پست قبله میگذارم!  لطف کنید هر چی که به ذهنتون میرسه بگید. حتی اگه داستانه!

ممنون



عاقل بکنار آب تا پل میجست         دیوانه پا برهنه از آب گذشت