حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

عقل

سلام!

در پست قبلی بیشتر دوست داشتم احساستون رو بدونم تا برداشت عقلی رو! البته یه اشتباهی کردم که گفتم هر چی به ذهنتون میرسه!

ممنونم ازتون!



ما در عربی و عرفان اسلامی برای کلمه "دل" چهار واژه داریم که هر کدومش کاربرد خودش رو داره:

1-قلب

2-فؤاد

3-صدر

4- که این اخری رو یادم رفته اگه کسی کمک کنه ممنون میشم

ما یه عقل داریم که تجربیه که از مغز استفاده میکنه

ویکی دیگه که از دل استفاده میکنه یعنی از چهار مورد بالا که بینش انسان از این طریق بالا میره که خودش علمه

حالا یه دو تا سوال دارم:

1-استدلال من در مورد تفکیک عقل ها درسته؟

2-میگن زمانی که امام زمان بیاد اگه علوم 24 حرف باشه تا اون موقع بشر به 1 حرف دست پیدا کرده! این حرف کدوم علمه؟ وکدوم عقله؟این علوم نظری که بیشترش بدست غیر مسلمونا ایجاد شده؟یا مسلمونا؟یا همه؟


این یکی پستم کاملا بیربط با عنوان وبلاگ شد! :دی


یا علی

نظرات 3 + ارسال نظر
مهرگان یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:29 ق.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام آقای حکایتی
آقای حکایتی رو یادتون هست ؟ یادش بخیر

من هنوزم دارم راجع به اون بیت فکر می کنم حالا شما میگین منظورتون چیز دیگه ای بود
در مورد این پستتون : اینقدر که راحت سوال پرسیدین جوابش راحت نیست . نیاز به فکر کردن داره!! راستی بابت این پیامهای بازرگانی (کامنت های بازر گانی) چقدر ازشون میگیرین؟؟

تو فکر آپ کردن هستم اما هنوز به انسجام فکری نرسیدم

موفق باشی

یا حق

سلام
انگار حال و هوای انتخابات بد جور تاثیر گذاشته!:دی
جای مفت پیدا کردن و هی تبلیغ میکنن!

بنت الهدی دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:06 ب.ظ

سلام آقای وطن دوست
من اون توضیحاتی که در کامنتدونی های قبل در مورد ضرب المثل ها داده بودین رو خوندم
و همچنین برداشتتون از نظر سنجی که گذاشته بودین
خیلی خوب بود
جدا استفاده کردم..خیلی ممنون.
آقای وطن دوست ممنون از حضورتون اون شعر مال
((سید علی میرافضلی)) بود.
در مورد پستتون راستش برام یه کم ثقیله نمیدونم چی بگم؟
فقط از ته دلم و عمق وجودم از خدا میخوام بیاد امام عصرمون.
بخصوص در زمان فعلی شدیدا بهش نیاز داریم ..خیلی شدید.
آقای وطن دوست این روزا کمتر وقت میکنم بیام نت،و کمتر دسترسی دارم.
ببخشید اگر احیانا دیر برای خوندن توضیحات خوبتون در مورد پستتون اینجا اومدم ولی انشاءالله میام.
یا علی
التماس دعا

سلام!
ممنونم از لطفی که دارید!
همچنان مشتاق بهره برداری از نظراتتون هستیم!
یا علی

یاتری؟! سه‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:40 ب.ظ

سلام
ممنون از دعای خیلی خوبی که برام کردین!
گاها عقل رو به عقل معاش وعقل معاد تقسیم میکنند. عقل معاد عقل پیراسته از هواهای نفسانیه!که هرچند منطقش با منطق عقل معاش متفاوته اما به هرحال برپایه ی استدلال و دلیل مبتنی هست.نمیدونم این تقسیم بندی چقدر با تقسیم بندی شما تطابق داره ولی این چیزی بود که به ذهن من رسید!
شهودات قلبی هم مسلما علم محسوب میشن ولی فکر نمیکنم بتونیم به عقل نسبتشون بدیم!
موفق باشید.

سلام!
ممنون بابت نظر خوبتون!
بدردم خورد!
زنده باشید
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد