حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

ضرب المثلها ۳

سلام!

شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت میگم! انشا...ا که همیگه رو دعا کرده باشید.

باز هم چنتا ضرب المثل ناب دارم براتون که بسیار شیرین و پر کاربرد هستند.فکر میکنم همشون واضح باشن.در هر صورت اگر دوست داشتید که موردی رو توضیح بدم تعارف نکنید. 


۱-طعمه هر مرغکی انجیر نیست


۲-هیچ انگوری دوبار غوره نمیشه


۳-هنوز باد به زخمش نخورده


۴-وای به مرگی که مرده شو هم عزا بگیره


۵-نه مال دارم دیوان ببره نه ایمان دارم شیطان ببره


۶-میخوای عزیز بشی یا دور شو یا کور شو


۷-موریانه همه چیز خونه را میخوره جز غم صاحب خونه را


۸-کاه پیش سگ، استخوان پیش خر


۹-عاقل بکنار آب تا پل میجست         دیوانه پا برهنه از آب گذشت





نظرات 6 + ارسال نظر
sababoy شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:51 ق.ظ http://www.sababoy.blogfa.com

نمی دانم چگونه می توانم دگرباره آغاز کنم سرودن بهاری ترین لبخند تو را و تو را به یادگار تصویر کنم در قاب عکس گوشه تاقچه دلم.

I don't know how I can start again singing your most vernally smile and paint you as souvenir in frame of picture in corner of my hearts shell.

حسین شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:48 ب.ظ http://takhte.blogfa.com

سلام
از اینکه نظری هم به وبلاگ ما انداختید خیلی ممنون شدم

امین شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:20 ب.ظ

آقای وطن دوست اینا رو از کجا می‌یاری تازه توی اون سر دنیا!
من یکیشو هم نشنیده بودم!

سلام!
دیگه خدا روزی رسونه ! :دی شک که نداری؟!
من هم سعی میکنم چیزی بگذارم که کمتر شنیده شده! وگرنه لطفی نداره!
یا علی

بنت الهدی شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:58 ب.ظ

سلام آقای وطن دوست
واقعا جالب بودند
منم نشنیده بودم هیچکدومشونو.
اگه میشه بدون تعارف میگم همشو توضیح بدین.
چون نمیخوام مثل دفعه ی پیش
از دستم بره توضیحات خوبتون.
جدی میگم
یا علی

سلام!
راستش بطور مفصل توضیح دادم که متاسثانه ثبت نشد! خیلی لجم گرفت! :دی
دوباره مینویسمش!
ممنونم
یا علی

مهرگان یکشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:14 ق.ظ http://www.bandarmehr.blogfa.com/

سلام
اندر احوالات جناب مهندس؟خوب هستین؟
این آخریه خیلی جالب بود
خیلی هم عمیق
دستت درد نکنه

مشکل از قالب وبلاگ شما و برخی سایت هاست وگرنه تا حالا باید درست میش . خلاصه یه فکری به حال قالب وبلاگتون بکنید بالاخره مهندسی گفتن مدیری گفتن
مدیر جماعت این چیزا رو خوب تشخیص میده

موفق باشی
یا حق

سلام!
شکر خدا!
مگه میشه ادم خدای به این خوبی داشته باشه و بد یاشه؟!


مشکل از سیستم گزارش دهیتونه که خلاف بعرض رسوندن! شما یه نگاه دیگه به امپر بندازید شاید خراب باشه! موتور که خنک کار میکنه! :دی
بابا اولین کسی هستی که معترضه!

ع.ر.وطن دوست دوشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:33 ق.ظ

سلام!

۱-یعنی برای همه چیز یه سیاست ثابت جواب نمیده!هر مشکلی راه حل مخصوص خودش رو داره!
۲-چیزی که از حد خودش بگذره دیگه قابل بازگشت نیست پس اگه ابغوره میخوای زود بجنب که اگه بگذره دیگه ابغوره نداری!
۳-دقت کردین وقتی که زخم رو نمیبندیم سوزش بیشتری حس میکنیم؟! طرف خیلی احساس راحتی میکنه و از وضعیت حاضر راضیه و هنوز با سختی ها مواجه نشده. بهش میگن: هنوز باد به زخمت نخورده که اینقدر راحت نشستی و در فکر نیستی!!

۴-اینقدر اوضاع خرابه که کسی هم که به این وضعیت عادت داره و پوستش کلفته ٫ کم اورده!

۵-چیزی برای از دست دادن ندارم
۶-میدونید بچه های شرّ در چه حالت عزیز میشن؟! یا مدتی نبینیش یا یه بلایی سرش بیاد! :دی

۷-بعضی مواقع گذر عمر رو به موریانه تشبیه میکنن!بقیش یعهده خودتون
۸-خوراک ما ایرانیاست! از چاقو بجای پیچگوشتی و از پیچگوشتی برای شکستن یخ یا بعنوان اسکنه استفاده میکنیم! یا اینکه مدیر میشه ابدارچی و ابدارجی میشه قائم مقام!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد