حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

ادبیات جاده ای

سلام

انشا...ا شما از اون دسته نباشید که توی سفر دائما خوابن! اگه هستید لابد چیزی از ادبیات جاده ای یا پشت کامیونی نمیدونید.میخوام بعضی از این جملات قصار رو براتون بگم که انشا...ا بی نصیب نمونید یا برای بقیه یاد ایامی بشه!


۱-در طواف گرد شمع گفت پروانه‌ای، سر پیچ سبقت نگیر جانم مگر دیوانه‌ای؟!


۲-غریبه غم نخور! من هم غریبم


۳-یادگار پدر


۴-بوق نزنید راننده خواب است


۵-دنبالم نیا اواره میشی...


۶-عاحصطح*


۷-به مد پوشان بگویید اخرین مد کفن است


۸-اگر الله  کند یاری      چه اف باشد چه سوسماری**


۹-دو دو تا میشه 6 تا ! کی به کیه؟!

فکر کنی یه خورده سیاسیه نه؟


۱۰-منمشتعلعشقعلیمچهکنم***


۱۱-تند رفتن نشد مردی          شرط آن است که برگردی


۱۲-اگه داری این نوشته رو میخونی یعنی فاصلت خیلی کمه.اینقدر نچسبون .میمالیا!


۱۳-به خاطر اشک مادر آهسته


۱۴-ای که از کوچه معشوقه ما می گذری

برحذر باش که ما هم از کوچه معشوقه تو می گذریم


*اهسته

** سوسماری نوعی کامیون قدیمی است و منظور از «اف» همان «ولوو» است

*** من مشتعل عشق علیم چه کنم

نظرات 8 + ارسال نظر
حامد جمعه 1 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:02 ب.ظ http://www.atishmazgroup.blogsky.com/

سلام
مطالبتون خواندنی و زیبا هستند.
اگه مایل به تبادل لینک هستید اطلاع بدید!
با تشکر

ممنونم!
خوش اومدید

امین جمعه 1 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:10 ب.ظ

سلام علیرضا!
جداً یکی از باحالترین نکته‌های هر مسافرتی همین نوشته‌های پش کامیون‌هاست. جالبه بهت بگم دکتر حدادعادل یک دفترچه داره که هر وقت نوشته‌ی جدیدی رو پشت کامیون‌ها می بینه توش یادداشت می کنه. گفته شاید بعنوان کتاب منتشرش کنه.

این هم من دیدم: زندگی جاده‌ای است که در پایان جاده نوشته دور زدن ممنوع!

سلام!
اره اره! من هم یه چیزایی شنیده بودم! هنوز چاپش نکرده؟!
واقعا اینقدر زیادن که یه کتاب میشه!

بوق نزن ژیان!........میخورمتا....! :دی

یا علی

مهرگان شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:26 ق.ظ

سلام
خوبی مهندس
چه جالب
فکر نمی کردم تا به حال با اتوبوس حالا با یه تبصره بالاتر ماشین شخصی سفر کرده باشی !!

سلام!
دستت درد نکنه! مثل اینکه همین پارسال بود که تور ایران گردی داشتیما!:دی
به ما میگن: « علیرضا بن جاده»!! :دی
یا علی

مهرگان شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:32 ق.ظ

ادبیات جاده ای جالبه . حتی تو دفتر خاطرات خیلی ها هم میشه از دست اشعار پیدا کرد .
اما من همیشه فکر می کنم این اشعار برای خود راننده ها چقدر عادی شده یا هنوز هم وقتی بعد از ما ها بهش نگاه می کنند ازش لذت می برن و احیانا یاد کسی میفتن یا نه !! برای خالی نبود ن عریضه است

س -ف شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:47 ق.ظ

سلام اقای وطن دوست
چه عجب!پست جدید!
راستی دکتر حداد عادل با مامان من چه تفاهمی داره!
فکر می کردم این کار فقط جزو تفریحات سالم مامان من محسوب می شه.
:دی
اما جدا پست جالب و متفاوتی بود لذت بردیم.
تا بعد

سلام!
عجب از شماست! :دی
نه! این کار طرفدارای خاص خودش رو داره! که من هم یکیشم! البته نه همیشه! چون به هر حال چیزای مهمتری هم برای فکر کردن وجود داره!
یا علی

یاتری؟! شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:08 ب.ظ

سلام
ممنونم به خاطر تعریفها که همه اش از نظر لطف شماست!
شما هم خیلی خوب می نویسید٬این پست عالی بود.
مورد هفتم رو قبلا نشنیده بودم!خیلی فلسفی و عمیق بود.

سلام!
واقعیت رو گفتم! حداقل برای من که خوندنیه!
چوبکاری میفرمایید! :دی یه نقل قول کردن از این و اون که استعدادی نمیخواد!:دی
تشکر
یا علی

بنت الهدی شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:34 ب.ظ

سلام آقای وطن دوست
اول از همه تشکر بابت توضیح چیزی که خواسته بودیم در پست قبل.
اینقدر خوب توضیح داده بودین که میخواستم بگم همه ی مواردو توضیح بدین حالا :دی
این یکی پستتون هم خیلی عالی بود
متاسفانه من توی سفر نه خوابم نه بیدار
بیرونو نگاه میکنم ولی تو فکرم حواسم به این نوشته ها خیلی کمه...
آخه اون موقع بهترین موقع فکر کردنه ...به همه چیز .
فکر کنین آدم مثلا ۲۰ ساعت تو فکر باشه...چه شود!
اخه من چهارسال دانشگامو جایی خوندم
که این مسافتو باهام داشت
البته خواب هم بودیم یه مقداریشو..
۲۰ ساعت فکر مزاح بود :دی
ولی خیلی برام جالب بود
رینپس بیشتر دقت میکنم.
ممنون.

سلام!
خواهش میکنم! اگه بخواید توضیح میدم! :دی
بله حق با شماست!این زمان فرصت خوبیه برای فکر کردن ولی خوبه که ادم به بعضی وقتها به چیزایی که بنظر بی اهمیت یا کوچیک میان یه نگاهی بندازه.چون گاهی این چیزای بی اهمیت کلیدی میشن برای درهای بزرگ!
ممنونم ازتون
یا علی

... دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:03 ق.ظ

....

.....؟! :دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد