حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

بهلول

سلام به همه دوستان!

شرمنده همگی!

راستش از کم حوصلگی نیست! انشا...ا یک ماه دیگه دارم میام  وطن...به همین خاطر باید تمام کارامو ردیف کنم که کاری نیمه تموم نمونه. بدلیل کمبود وقت این چند وقت شرمنده عزیزان شدم!

برام دعا کنید که شدیدا محتاجشم!


اینجا چنتا حکایت شیرین از بهلول براتون مینوسم که امیدوارم مقبول بیفته!


۱-بهلول وقتی در بصره بود به او گفتند:دیوانه های این شهر را برای ما بشمار.گفت: " دیوانه های" شهر آنقدر زیادند که نمی شود شمرد ، اگر بخواهید :" عاقلان و خردمندان " را برای شما میشمارم که:" اندکند ".


۲-ابلهی از بهلول پرسید :آدمی را طول عمر چقدر باشد؟بهلول گفت: آدمی را ندانم . اما تو را طول عمر بس دراز باشد...!



۳-بهلول را پرسیدند:انسانها در روی زمین ، در کدامین چیز مشترکند ؟ گفت: در روی زمین ،چنین چیزی نتوان یافت ،اما در زیر زمین :" خاک سرد و تیره " ،گورستان:" مشترک " همه افراد بشر است!



۴-روزی بهلول در قبرستان بغداد کله های مرده ها را تکان می داد ، گاهی پر از خاک می کرد و سپس خالی می نمود.شخصی از او پرسی:بهلول ! با این " سر های مردگان " چه می کنی؟
گفت: می خواهم ثروتمندان را از فقیران و حاکمان را از زیر دستان جدا کنم، لکن می بینم همه یکسان هستند.
به گورستان گذر کردم صباحی
شنیدم ناله و فغان و آهی
شنیدم کله ای با خاک می گفت
که این دنیا، نمی ارزد به کاهی


به قبرستان گذر کردم کم و بیش

بدیدم قبر دولتمند و درویش
نه درویش بی کفن در خاک خفته
نه دولتمند ، برد از یک کفن بیش
نظرات 5 + ارسال نظر
بنت الهدی شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 07:12 ق.ظ

سلام
خیلی شیرین و جذاب بود
بهلول همیشه در برخوردش جوابهایی رو میداده به دیگران که آدم لذت می بره و به فکر فرو میره..
دست شما درد نکنه.
انشاءالله کاراتون به خوبی انجام بشه وبتونید باخیال راحت به وطن بازگردین...
در پناه حق سلامت باشین.

سلام
ممنونم از لطفتون
پیروز باشید
یا علی

یاس شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:44 ق.ظ http://www.yaseman-17.blogsky.com

من نمیدونم این بهلول چقد عمر کرده که این همه حکایت ازش داریم
شایدم باید بگیم چقد مفید عمر کرده

البته همه اون چیزی که میشنویم از بهلول نیست

امین شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 07:27 ب.ظ

سلام،
1- می‌دونم این بهلول شخصیت حقیقی بود و برای اینکه از دست هارون‌الرشید در امان باشه خودش رو به دیوانگی زده، ولی نمی‌دونم که آیا تمام این داستان‌هایی که بهش نسبت می‌دن واقعیت داره یا نه؟!

2- گلچین خیلی خوبی کرده بودی؛ بسیار پرمحتوا و البته تامل برانگیز . از بهترین پست‌هاتون بود.

3- ایران اومدید خبر کنید که زیارت تون کنیم، فکر می‌کنم ما
هم محل هم باشیم!

سلام!
حتما! با کمال میل! خیلی خوشحال میشم!
چطور مگه؟!‌ اسمم براتون اشناست یا از کسی شنیدید؟

س -ف شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:49 ب.ظ

سلام
به به
خوشحالمون کردید! هماهنگ می کردید با ۳۰۱۰۴۰ با هم میو مدید!
اخی!مامان اینا حتما خیلی خوشحال میشن!
شکر
پاینده باشید
دعاتون می کنم
دعام کنید

شما لطف دارید
ممنون که دعا میکنید! دعا گوی شما هستم!
یا علی

ع.ر.وطن دوست یکشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 06:31 ق.ظ http://hekayathamchenanbaghist.blogsky.com/

سلام!
مدتهاست که بهلول شده یک شخصیت طنز! بطوری که خیای از داستانهای ملانصر الدین و عبید زاکانی رو با شخصیت بهلول نقل میکنند!
در حالیکه در اصل شخصیت بهلول دیوانه بود ولی احمق نبود! و مضامین عرفانی یا اخلاقی اون رو از بقیه شخصیتها متمایز میکنه.

برای نظرات و لطف و دعا از همه ممنونم!
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد