حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

شنیدنی هایی از عبید

۱-مردی را گفتند پسرت را به تو شباهتی نباشد. گفت: اگر همسایگان باری ما را رها کنند فرزندانمان را به ما شباهتی خواهد افتادت.


۲-یهودی از نصرانی پرسید: موسی برتر است یا عیسی؟ گفت: عیسی مردگان را زنده می کرد ولی موسی مردی را بدید و او را به ضربت مشتی بیفکند و آن مرد بمرد عیسی در گهواره سخن می گفت اما موسی در چهل سالگی می گفت خدایا گره از زبانم بگشای تا سخنم را دریابند


۳-زن مزبد حامله بود. روزی به روی شوی نگریست و گفت وای بر من اگر فرزندم به تو ماند. مزبد گفت: وای بر تو اگر به من نما ند.


۴-کسی مردی را دید که بر خری کند رو نشسته گفتش کجا می‌روی؟ گفت: به نماز جمعه. گفت: ای نادان اینک سه شنبه باشد. گفت: اگر این خر شنبه‌ام به مسجد رساند نیکبخت باشم

نظرات 4 + ارسال نظر
yas دوشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:39 ب.ظ http://www.yaseman-17.blogsky.com

خیلی باحال بود

یاتری؟! دوشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:59 ب.ظ

سلام
جالب بود!مخصوصا شماره ی ۲!
همون عبید زاکانی دیگه؟ نه؟!

سلام
اره از عبید زاکانیه!
اتفاقا من هم با اون خیلی حال کردم

بنت الهدی سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 06:36 ب.ظ

سلام
خیلی جالب بود
مخصوصا شماره ی ۲ به نظرم چیزی خاصی رو میخواست بگه ((وای بر تو اگر به من نما ند))...
ولی در کل همش جالب بود و نکته داشت..ممنون.

بنت الهدی سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 06:39 ب.ظ

الان متوجه شدم منظورم مورد ۳ بود!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد