حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

قناعت

سلام!

چند روز دیگه ۱۳ رجبه و میلاد حضرت علی(ع)!این روز رو به همه تبریک میگم!

باعث افتخار منه که به سال قمری تولد من هم هست!


با اجازتون این چند روز رفته بودم به یه سفر چند روزه کوتاه!

امروز دو تا حکایت از سعدی دارم براتون!بخونید و حالشو ببرید!:دی


حکایت اول:


هرگز از دور زمان ننالیده بودم و روی از گردش آسمان در هم نکشیده مگر وقتی که پایم برهنه


بود و استطاعت پای پوشی نداشتم .بجامع کوفه درآمدم دلتنگ.یکی را دیدم که پای نداشت

سپاس نعمت حق بجای آوردم و بر بی کفشی صبر کردم.

        مرغ بریان بچشم مردم سیر        کمتر از برگ تره بر خوانست

       وانکه را دستگاه وقوت نیست        شلغم پخته مرغ بریانست 
 
     
حکایت دوم:

رنجوری را گفتند دلت چه میخواهد؟گفت:آنکه دلم چیزی نخواهد .

         معده چو پر گشت وشکم درد خاست        سود ندارد همه اسباب راست

نظرات 10 + ارسال نظر
چاشته های میهنی شنبه 13 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:09 ب.ظ

درود

علیک درود! :دی

فاطمه یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:48 ب.ظ http://ghazal2005a.persianblog.ir

سلام

بله واقعا سعادتی نصیبتون شده که به قمری متولد چنین روزی هستید ...

منم بهتون هم میلاد امام علی (ع) و هم تولد خودتون رو تبریک عرض می مکنم

روزگارت باد شیرین ! شاد باش

سلام!
ممنونم!
خدا کنه که اخر و عاقبتمون هم مبارک باشه!
یا علی

بنت الهدی یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 06:26 ب.ظ

سلام
به به چه روز مبارکی روز تولدتون هست...
اول از همه میلاد حضرت علی(ع) بر شما مبارک...
و دوم تولد خودتون هم مبارک :)
در مورد حکایات واقعا عالی بود
۱.همیشه باید شکرگزار حضرت حق باشیم
و متاسفانه انسان موجودی بس فراموشکار است!
۲.امیدوارم به درجه ای برسیم که غیر از رضای حق
چیزی دیگه نخوایم..
ممنون بابت پستتون
یا علی

سلام!
ممنونم !
به قول معروف: دست بتلای دست بسیار است!
هرچی بالاتر بری بالاتری هست و هر چی پایینتر بری پایینتری هم هست!که واقعا وضعیت الان ما ارزوی خیلیاست!
یا علی

مهرگان دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:31 ق.ظ

سلام
این ایام رو بهت تبریک میگم

تولد دومت هم مبارک(هر چند که هنوز شیرینی تولد اولی رو ندادی!!)

با سوپردولوکس رفتی سفر یا؟؟؟ ادبیات جاده ای چشم نواز بود؟؟

سلام!
تشکر!
شیرینی ها رو دارم جمع میکنم که یه جا بدم! :دی

نه بابا سوپر دولوکس چیه؟! ما را اسب سفیدی بود روزی! با ماشین خان بابا!
اره ! ادبیات جاده ای هم دیدیم! ولی همش شده اصطلاحات غلط غلوط خارجکی!:دی
یا علی

یاتری؟! دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:32 ب.ظ

سلام
من هم تبریک می گم هر دو مناسبت رو!
چه روز خوبی به دنیا اومدین!انشاالله که علی وار زندگی کنین!
موفق باشید!

سلام!
متشکرم!
امیدوارم که بشه علی وار زندگی کرد ولی اونوقت کیه که حرص دنیا رو بخوره؟! :دی
انشا..ا
یا علی

مهرگان سه‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:04 ب.ظ http://www.bandarmehr.blogfa.com/

سلام
خوبی مهندس؟
خوبه که یه مثل جالب رو من اینجا یاد آوری کنم :
قطره قطره جمع گردد خلاصه مطلب اینکه دریا شود !!
یهو می بینی میزان شیرینی ها میره بالا و سر به فلک میکشه !!از ما گفتن بود!!

من که می دونستم نمیدونی سوپردولوکس چیه !! حالا خودت هم اعتراف کردی!!
و نهایتا اینکه توجیه شما قابل قبول نیست و سعه درسته نه سعت !!!

موفق باشی و زودتر یه حکایت دیگه بنویسی!!

301040 چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:41 ق.ظ http://301040.blogsky.com

haji modatie update nemikoni ba "neshaat". che khabare?
chaakerim
http://301040.blogsky.com

س-ف یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:16 ب.ظ

سلام
زیارت تون قبول
ما رو هم دعا کردید؟
دیگه فکر کنم وقت شه اپ کنید
منتظریم

بنت الهدی یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:35 ب.ظ

سلام آقای وطن دوست
زیارتتون فبول
میگن زیارت زائر معصومین(ع)..خودش زیارت اون بزرگوارانه...
منم از دنیای مجازی اومدم زیارت شما..
به آقای امین هم همین حرفهایی که به شما میزنم میگم
آقای امین زیارتتون قبول ...
انشاءالله در دعاهای خیرتون هم ما رو از یاد نبرده باشین..

امین دوشنبه 22 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:40 ق.ظ

ای تنبل!
بابا یه تکونی به این بلاگت بده، نکنه گذاشتی سیزده رجب آینده آپ کنی که برای سال بعد مطلبت مناسبتی باشه ؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد