حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

لیلایت منم!

سلام!

عجب شعر جالبی بود این شعر ! خیلی خوشم اومد!



یک شبی مجنون نمازش را شکست
بی وضو در کوچه لیلا نشست


عشق آن شب مست مستش کرده بود

فارغ از جام الستش کرده بود


سجده ای زد بر لب درگاه او

پُر ز لیلا شد دل پر آه او


گفت یا رب از چه خوارم کرده ای

بر صلیب عشق دارم کرده ای


جام لیلا را به دستم داده ای

وندر این بازی شکستم داده ای


نیشتر عشقش به جانم می زنی

دردم از لیلاست آنم می زنی


خسته ام زین عشق، دل خونم نکن

من که مجنونم تو مجنونم نکن


مرد این بازیچه دیگر نیستم

این تو و لیلای تو… من نیستم


گفت ای دیوانه! لیلایت منم

در رگ پنهان و پیدایت منم


سالها با جور لیلا ساختی

من کنارت بودم و نشناختی


عشق لیلا در دلت انداختم

صد قمار عشق یکجا باختم


کردمت آواره صحرا نشد

گفتم عاقل می شوی اما نشد


سوختم در حسرت یک یا ربت

غیر لیلا بر نیامد از لبت


روز و شب او را صدا کردی ولی

دیدم امشب با منی گفتم بلی


مطمئن بودم به من سر می زنی

در حریم خانه ام در می زنی


حال این لیلا که خوارت کرده بود

درس عشقش بی قرارت کرده بود


مرد راهش باش تا شاهت کنم

صد چو لیلا کشته در راهت کنم


(مرتضی عبدالهی)

نظرات 9 + ارسال نظر
امین سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:44 ب.ظ

باهات موافقم!

چطوری امین؟!
امتحانات چطوره؟
موفق باشی!
علی یارت

بنت الهدی سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:29 ب.ظ

سلام
چه شعر زیبا و دلنشینی بود
احسنت به خاطر حسن سلیقتان..
کاش خدا از ما بگیرد هر آنچه خدا را از ما میگیرد!
..
یا حق

سلام!
الهی آمیننن!
ممنونم!
یا علی

س-ف سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:14 ب.ظ

واااااااااااااااااااااااااااااای اقای وطن دوست فوق العاده بود!
این یه پیغام بود واسه من از سمت خدا که وسیله رسوندنش شما بودید...
یه دنیا ممنون
خدا جون شکرت
یا دعای کامنت بنت الهدی عزیز همیشه موافق بودم...اما این بار الهی امین ام رو کمی عمیق تر گفتم.
ممنون
بازم ممنون

سلام!
خدا رو شکر!
جدی میگم!
این تاثیری که گذاشته به این خاطره که مناسب حالتون بوده و نتیجاتا توجه شما بیشتر شده! انشا ...ا که ما هم با یه اشاره ماجرا رو بفهمیم و نیازی به پاره اجر نباشه!
یا علی

فاطمه چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 05:03 ق.ظ http://ghazal2005a.persianblog.ir

سلام

بله واقعا شعر پر مفهومی هست ... من همیشه دوست داشتم بدونم شاعر این شعر کیه ؟ که امروز به لطف وبلاگ شما دانستم .

روزگارت باد شیرین ! شاد باش

سلام!
ممنون بابت حضورتون!
یا علی

امین چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:40 ب.ظ

چه می‌کنه این وطن دوست!
س-ف رفته تو آسمونا ! س-ف جان، از اون بالا یه نارگیل هم واسه ما بنداز پایین!

:دی
این شعر رو من نگفتما!!! خواست که هست!! :دی

برادر زاده چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:59 ب.ظ

سلام به بهترین عموی دنیا
خیلی بلاگتون قشنگ بود
هوای وطن بتون ساخته ها :)

به به!
این طرفا؟!
قابلی نداشت!
هی همچین!!:دی
تو چطوری؟ خوبی؟

س-ف پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:12 ق.ظ

نارگیل؟!
اقای امین دلتون میاد؟
شکر
:(

مهرگان جمعه 12 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:11 ق.ظ

سلام
خوبی؟
بالاخره ما هم آپ کردیم!!

سلام!
ممنونم!
چه عجب!اپ کردی بالاخره؟! :دی

رستگار سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:29 ق.ظ

سلام
شعرش محشر بود از اون شعرایی که خیلی رو آدم تاثیر می ذاره دوست داره چند بار بخونه یا حتی حفظش کنه!
راستی شما مناظره خسرو و فرهادو خوندید ؟

سلام!
من خودم عاشق این شعرم!
اره اره! خوندمش!خیلی جالبه!اگه اشتباه نکنم تئی کتابای دبیرستان بود!
نخستین بار گفتش کز کجائی
بگفت از دار ملک آشنائی .......

ممنون که یاد اورزی کردی!
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد