حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

ضرب المثلها ۲

باز هم چند ضرب المثل جالب که ممکنه نشنیده باشید.اولیشو با بهلول شروع میکنم که ارادتی بهش پیدا کردیم:


1-به بهلول گفتند ریش تو بهتره یا دم سگ ؟ گفت اگر از پل جستم ریش من و گرنه دم سگ


2-جاده دزد زده تا چهل روز امنه


3-چشمش هزار کار میکنه که ابروش نمیدونه


4-خدا برف را به اندازه بام میده


5-خر را گم کرده پی نعلش میگرده


6-زبان خر را خلج میدونه


7-سگ سفید ضرر پنبه فروشه


نظرات 5 + ارسال نظر
محمد دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:52 ق.ظ

روز و شبتون بخیر دوست عزیز.

عاقبت شما بخیر!

امین دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:01 ب.ظ

سلام،
یه توضیح راجع به مورد 6 و 7 بدی بد نیست، من متوجه منظورش نشدم!

بنت الهدی دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:16 ب.ظ

سلام
من هم متوجه ی مورد ۶ و ۷ نشدم
اگه توضیح بدین ممنون میشم...
یا حق.

ع.ر.وطن دوست سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:46 ق.ظ http://hekayathamchenanbaghist.blogsky.com/

سلام!
پس یه توضیحی در مورد این دو میدم:
۶-این مورد برای وقتیه که هر چی با طرف حرف میرنی اصلا تو کتش نمیره و برای قانع کردن و با حالی کردن مطلب متوسل به همزبونهای طرف میشیم.مثلا یکی عاشقه و حرف کسی رو گوش نمیکنه الا معشوق! که اینجا میگن: زبون خر رو خلج میدونه!

۷-اگر یه سگ سفید کنار پنبه فروشی باشه خوب خیلی از مردم فکر میکنن که اینها مو و پشم سگه! به همین خاطر کسی ازش پنبه نمیخره!

یا علی

یاتری؟! سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 07:03 ب.ظ

سلام
جالب بودند و خواندنی!
اینو اتفاقی پیدا کردم:
بهلول زنی زشت روی داشت. روزی زنش به او گفت:اگر من بمیرم ، تکلیف تو چیست؟ !
بهلول گفت : بگو اگر تو نمیری، تکلیف چیست؟!

سلام!
ممنون
البته این حکایت متعلق به عبید زاکانی هست که بنام بهلول نقل کرده اند!

یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد