حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

وجود خدا

 

مردی برای اصلاح به آرایشگاه رفت در بین کار گفتگوی جالبی بین آنها در مورد خدا صورت گرفت؛
آرایشگر گفت: «من باور نمیکنم خدا وجود داشته باشد.»
مشتری پرسید: «چرا؟»
آرایشگر گفت: «کافیست به خیابان بروی و ببینی، مگر میشود با وجود خدای مهربان اینهمه مریضی و درد و رنج وجود داشته باشد؟»
مشتری چیزی نگفت و از مغازه بیرون رفت، به محض اینکه از آرایشگاه بیرون آمد مردی را در خیابان دید با موهای ژولیده و کثیف. با سرعت به آرایشگاه برگشت و به آرایشگر گفت: «میدانی، بنظر من آرایشگر ها وجود ندارند»
مرد با تعجب گفت: «چرا این حرف را میزنی؟ من اینجا هستم و همین الان موهای تو را مرتب کردم.»
مشتری با اعتراض گفت: «پس چرا کسانی مثل آن مرد بیرون از آریشگاه وجود دارند؟»
آرایشگر گفت: «آرایشگر ها وجود دارند فقط مردم به ما مراجعه نمیکنند.»
مشتری گفت: «دقیقا همین است، خدا وجود دارد فقط مردم به او مراجعه نمیکنند. برای همین است که اینهمه درد و رنج در دنیا وجود دارد.»

نظرات 3 + ارسال نظر
یاتری؟! شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:17 ب.ظ http://www.yatura.blogfa.com/

سلام
یه نظر طولانی نوشته بودم که متاسفانه ثبت نشد! پس این دفعه خلاصه میگم:
اگه منظورتون سبک پست مدرنه ظاهرا کتابای عباس معروفی هم به همین سبکه ولی من نخوندمشون! امیرخانی ۷ تا کتاب داره (آخریش چند روزیه که چاپ شده)اگه همه ی کتابای امیرخانی رو خوندین به نظرم کتابای سیدمهدی شجاعی ارزش خوندن دارن:
امروز بشریت: داستان کوتاه
سانتا ماریا:داستان کوتاه
غیر قابل چاپ:داستان کوتاه
رزیتا خاتون:طنز
طوفان دیگری در راه است:رمان(که به نظرم این یکی شاهکاره)

موفق باشید

بنت الهدی شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 05:25 ب.ظ

سلام
دست شما درد نکنه بابت جواب کامل و خوبتون..واقعا استفاده کردم..ممنون...
این پستتون هم خوندم ...
خدا رو با چشم دل باید دید چون اونقدر عظمت داره که با چشم سر دیده نمیشه و این از عظمت خداست...
..
ممنون
یا حق

مهرگان شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 06:04 ب.ظ http://bandarmehr.blogfa.com

سلام
احوالات؟

این پستت خیلی قشنگ بود!!

موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد