حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

حکایت همچنان باقیست

حکایتها وضرب المثل های فارسی

اهمیت بستن گربه به درخت در هنگام مراقبه

در معبدی گربه ای وجود داشت که هنگام مراقبۀ راهب ها مزاحم تمرکز آنها میشد . بنا بر این استاد بزرگ دستور داد هر وقت زمان مراقبه میرسد یک نفر گربه را گرفته و به ته باغ ببرد و به درختی ببندد .
این روال سالها ادامه پیدا کرد و یکی از اصول کار آن مذهب شد .

سالها بعد استاد بزرگ در گذشت و گربه هم مرد .

راهبان آن معبد گربه ای خریدند و به معبد آوردند تا هنگام مراقبه به درخت ببندند تا اصول مراقبه را درست به جای آورده باشند . سالها بعد استاد بزرگ دیگری رساله ای در بارۀ اهمیت بستن گربه به درخت در هنگام مراقبه نوشت. 
 
نظرات 2 + ارسال نظر
دارا چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:14 ق.ظ http://multicam.blogsky.com

درود و سال نو فرخنده.
مطالب خوبی مینویسید فقط خواهش می کنم فونت انتخابیتون رو عوض کنید تا بهتر خونده بشه.ممنونم.

ممنون که سر زدید
چشم! سعی میکنم فونت بهتری ٫انتخاب کنم!
باز هم تشکر

مریم چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 08:50 ب.ظ http://titanic.blogsky.com

سلام داستان جالبی بود حکایت ما آدماست دیگه واسه خودمون رسم درست میکنیم یا مثل اون دروغگویی که خودش هم دروغش رو باور می کنه
بگذریم اومده بودم بگم من آپم خوشحال می شم بهم سر بزنی
راستی نظرت رو هم در مورد تبادل لینک بهم بگو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد